2018/19 – 07 Kanadai GP – BT
Sziasztok!
Ma megvolt a BT ülés a kanadai futamról.
Vágások:
- Időmérő: Q2 Lukáts Miki kétszer szélesített -> 10 hely hátrasorolás
- Race: OK
- Boxvonal: Csóka Pisti, Tóth Miki, Szabó Zsolt (1-1 hely hátrasorolás)
SRT: Szenczy Dénesnek nem futott a kliens, ezért sajnos DQ-t kap.
Gumihasználat: OK
Segítségek: OK
Balesetek:
Horváth Ádám óvása (37. kör): Nemes Zsolt a következő versenyen egy boxutca áthajtásos büntetés a futam első 5 körében.
Szenczy Dénes óvása (26. kör): Szenczy Dénes 1 hely hátrasorolás
Seben Olivér óvásai:
38 kör: Nemes Zsolt 1 hely hátrasorolás
44. kör: Szenczy Dénes 2 hely hátrasorolás
Első körös balesetek:
Biczó Imi: Csóka Pisti kilökése -> 3 hely hátrasorolás.
Seben Olivér: Németh László kilökése -> 3 hely hátrasorolás
Súlybüntetés hiba kompenzáció:
Strack Tamás esetében az történt, hogy az előre kiírt súlybüntetést nem kapta meg a versenyre a programtól. A BT ülés során a többség jobbnak látta ezen a futamon kompenzálni egy 3 hely hátrasorolással ezt az eseményt.
Ez nem büntetés, csak kompenzáció tekintettel arra, hogy nem feltétlen ő tehetett erről a dologról, viszont valamilyen kompenzációt igazságosnak éreztünk, ezzel együtt a következő futamát nem szerettük volna direkt módon befolyásolni.
Áthozott büntetés:
- Kövesdi Tibinek van egy függőben lévő áthajtásos büntetése Ausztráliából.
- Kovács Kálmánnak van egy függőben lévő boxrajt büntetése Malajziából
Az eredménytáblázatokat ennek megfelelően változtattuk.
Ez a megtartott boxrajt ez komoly?
Ezért nem indultam a Kanadai futamon, mert nem akartam a boxból szenvedni!!
Na menjetek ám a tudjátokhova!
6.2.3.6.2-es szabály alapján a következő futamra érvényesek a bűntik, nem a következő olyanra, amin elindul a versenyző!!
Rém egyszerű Kálmán feljössz a szerverre a verseny estéjén elindulsz és kilépsz én is így fogok tenni a következő versenyen és így letöltjük a büntetést és nem szenvedjük végig a futamot. Mások himi-humi büntetést kapnak hasonlóért.
Ha jol megnezed Kamlan, akkor az osszes BT hirben ami Ausztralia ota van, mindenhol ottvan, hogy a Kovesdi Tibi magaval hurcolja a bunteteset.
Szerintem egyebkent elfogadhatjuk azt, h Te inkabb nem indultal a futamon, de ennek az lenne a menete szerintem, h szolsz valamelyik adminnak, hogy Te most emiatt nem indulsz a futamon.
Csak hogy ertsd, a buntetes hurcolas azert van, hogy nehogy az legyen, hogy valaki tudja, h X futamon ugysem indul mert csaladi programja van es akkor az azelotti futamon nehogy osszevissza torhessen – zuzhasson mindenfele kovetkezmeny nelkul.
Ok, akkor vegyétek úgy hogy szóltam, és legközelebb szólok előre is.
Köszi.
A következetességet hiányolom a BT döntéséből.
Bahrein Csóka Máté kilökött az első helyről 5 rajthelyes büntit kapott. Én hasonló hiba miatt box áthajtás holott a sárga zászlót nem is veszi figyelembe az Ádám kissé túlzónak érzem a büntetésem. Ha lehetne fellebbezni biztos megtenném!!!!!!!!!!!!!!!!!
akkor még egyszer kérdezném a tisztelt BT tagjait hogy a 38 körben a HÁ által óvott esetnél mennyire lassított a sárga zászlónál az Ádám?
az én visszajátszásom szerint semennyire. akkor ilyenkor mi van? sárga zászlónál a a Mitya elveszi a gázt majd az Ádám padlóval akar elmenni ugyanott. továbbra sem értem a büntetés súlyosságát.
Ez vicces, mert a sárga zászló nem a megcsúszás pillanatától van, hanem amint az autó veszélyes helyen áll meg (Mitya fékezéssel reagált a baleset elkerülésére, én azzal, hogy bekormányoztam az autót a pálya másik felére, ami az ideális ív szöges ellentéte). A kicsúszás pillanatában már rég kint voltam a kanyarból, ahol a versenytempó 180 km/h körül lehet, de elismerem, mindenki jól járt volna, ha ott satuval megállok és megvárom, míg az autó y-nal kijön, mint egy parkolóból. Ha jönnek mögöttem, még el is találhatnak, és tömegbaleset. Azt nem is láthattam, mennyire sérült autót kell kikerülni, mi van, ha el se tud már mozdulni? Nos, akkor nem lenne miről beszélni, vagy akkor az időmérős sárga zászló alatt futott körök kerülnének elő? Kicsit olyan, mintha vki Usain Boltot kigáncsolná a 100m síkfutás döntőjében, majd azt mondaná, miért nem nézett a lába elé.
Úgy gondolom teljesen kiszámítható lépés volt elkormányozni az autót abba a sávba, ahol tisztán át tudok menni kikerülve azt, ami az útban volt – ezzel szemben azzal ki számol, hogy a falban álló autó elkezd tolatni, hogy aki jön, az semerre ne tudjon elmenni? Fordított esetben már azt mondanák rám, milyen sportszerűtlen vagyok, hogy direkt betolatok a másik elé! Én ennél jóhiszeműbb vagyok, és sosem feltételeznék ilyet senkiről, pláne hogy idén többször mentünk kerék a keréken gond nélkül, de ez a sárga zászló nonszensz, mivel nincs bizonyíték se pro, se kontra arra, hogy időben jelzett-e nekem vagy sem.
Nem akartam a véleményemet megosztani, mert ennyire nem mélyedek bele, de eléggé szúrta a szemem, hogy olyan, mintha én tehetnék az egészről. Ami meg azért abszurd, mert kettőnk közül én voltam az, aki nem vakon ment, hanem tudtam, hogy hirtelen mozdulat nélkül elférünk, és ez be is bizonyosodott. Ha álló autónak nekiszaladok, akkor szavam se lenne, nemhogy óvás. Vagyis akkor nem részemről lenne.
Javítsanak ki, ha tévedek, de úgy tudom, ha valaki kicsúszik, akkor neki kell figyelni a biztonságos visszatérésre (kivéve ha az ember Verstappen és azt hiszi, neki mindent lehet, és „meg kellett volna várnia” a másiknak aki legtöbbször Räikkönen vagy Vettel). Szűk volt a pálya, falakkal körbevéve, így nyilván nem olyan, mintha a Paul Ricardon csúszik ki vki, de azért nem is Monaco, ahol el lehet zárni a forgalmat.
Ha ezt akartad hallani, hogy mennyire lassítottam, én megmondom, hogy el se vettem a gázt. Viszont a sárga zászló kifejezést többet használod, mint Vettel a kéket, és nem te jelzed, hanem a mi esetünkben egy gép. Láttam, mi történik előttem és zászlótól függetlenül reagáltam rá, ezért húzódtam ki. Most sem tennék másképp.
Kicsit túl van azért ez lihegve. A büntetéstől teljesen függetlenül, a Nemes Zsolti is a keresztbeállás után rögtön tette rükibe és zúzott hátra, hogy folytathassa, és az Ádám is tökéletesen látta, hogy egy autó áll keresztbe, de eszébe sem jutott lassítani. Talán mindketten lehettek volna óvatosabbak, de a verseny hevében így sikerült.
Nem akarok ebbe belefolyni, csak 1-2 gondolatot írnék a magam nevében. Én eddig két BT ülésen vettem részt, és egyiken sem tapasztaltam részrehajlást, vagy olyasmit, amitől nem éreztem volna korrektnek az ítéleteket. Mindkettőn 4-5 olyan ember döntött az esetekről, aki nem volt érintett benne. Ha volt olyan ember a jelenlevők között aki az adott esetben benne volt, az addig meg sem szólalt, amíg a többiek nem hoztak döntést. Ez azért jó, mert egy ember láthatja rosszul, de ha öt ember mondja el a véleményét, akkor abból szerintem már kirajzolódik a realitás. Nem minden esetben értettem egyet mindenkivel, de volt amiben igen. Pl. ilyen volt Nemes Zsolt vs Horváth Ádám kanadai esete. Mindenki egyöntetűen ezen a véleményen volt. A büntetési tételről annyit, hogy ez szerintem sokkal enyhébb ítélet mintha a következő versenyre kapna helyezéses büntetést, amit mondjuk Csóka Máté kapott Bahrain-ért(ezzel én személy szerint nem is értettem egyet). Én tavaly egy olyan versenyt nyertem meg amin boxutca áthajtásos büntetésem volt, ráadásul nem is az első 5 hanem az első 3 körben kellett letölteni. Egy versenyen bármi történhet, illetve ha az ember elég gyors, akkor is be tudja verekedni magát az elsők közé ha egyszer átment a boxon. Viszont 5 helyezéses büntetést esetén bármi történik, bárhogy hajtasz, akkor is hozzáadódik a végeredményhez az 5 hely…
Kovács Kálmán Maláj ítéleténél nem voltam jelen, de versenyzői szempontból azon a véleményen vagyok, hogyha valaki a rajtnál okoz balesetet, ne adj Isten többször egymás után, annak a lehető legjobb büntetés a boxrajt(ami az első pár körös áthajtásos büntetésnél is enyhébb). Mert a többiek legalább azon a versenyen nem szenvednek tőle az első kanyarban, amikor a boxból rajtol. Arra hogy következő versenyen azért nem jön, hogy aztán megint „állat” módon rajtoljon az azt követőn, arra talán az a megoldás, hogy tolja a büntetést. Ezt természetesen Kálmánt beleértve senkinek nem kell magára vennie, de benne van a pakliban, hogy valaki így gondolkodik sajnos… De a legjobb az lenne ha mindig mindenki figyelne a másikra, és akkor senki sem szenvedne.
Sziasztok! A Bt részéről pár gondolat, bár a nagyját összefoglalták előttem. Előre bocsájtom, amit a Geri már leírt, de fontosnak tartom megismételni,hogy nem egy-két ember dolgozik és áldoz időt a szabadidejéből a bt üléseken hanem legalább öt. (bárki segítségét szívesen vesszük, legalább beleláttok az egész menetébe)
A sárgával kapcsolatban: valóban Ádámnak illett volna elvenni egy kicsit, de ahogy leírta, mi is azt láttuk, hogy simán elfér, ha elveszi, még ennél is vadabb lett volna az eset. Szerintünk ha csak egy pillatást vet Zsolt a képernyője bal alján futó grafikonra, ami a versenyzők elhelyezkedését mutatja a pályán és csak fél másodpercel később kezd tolatni, most valószínű nem kéne itt irogatnunk! Miután Zsolt csúszott ki, neki kellett volna megvárni amíg tiszta lesz a pálya. A büntetés súlyát illetően, próbálunk úgy itélkezni, hogy az okozott problémával minimum azonos mértékű legyen a büntetés. A Máté féle esetben Zsolt tudta folytatni a versenyt, az Ádám most sajnos nem! Ezért ekkora a büntetés mértéke.
A Kálmán féle büntetés-átvitel, itt ezer éve így van, de ezt már Mitya is elmondta.
Végezetül a büntetés-átvitel kikerülésére hozott „nagy ötlet” talán már-már a zsenialítás határait súrolja (mondjuk nem igazán versenyszellem oldalról) , de természetesen ha a leírtak alapján jártok el, az teljesen szabályos. De azért nem túl szép…
Akkor már most szólok, hogy, ha a boxindulásom még mindig él, akkor
Akkor már most szólok, hogy, ha a boxindulásom még mindig él, akkor ezt a futamot is kihagyom, mert nem fogok a végéről küzdködni, hogy aztán egy optimistább féktáv miatt kapjak 5-10 rajthelyes büntetést és ugyan úgy utolsók között végezzek, mint Bakuban!
Sőtt, aki feladja első körben előttem végezzen az meg végkép nem kell!
Nem fogok vasárnap csak azért gép elé ülni, hogy megvárjam a futamot, aztán első körben kilépjek, mert ez lenne, ha ennyire „rugalmasak” vagytok!!
Ezt remélem ti is látjátok mennyire irreális elvárás!
Az Oculus Rift esetén az a sáv amit láthatnék az nincs így csak megérzés illetve látómező szerint tudok korrigálni ha megkérdeztetek volna talán tisztább lett volna a dolog.
Az Oculus Rift esetén az a sáv amit láthatnék az nincs így csak megérzés illetve látómező szerint tudok korrigálni ha megkérdeztetek volna talán tisztább lett volna a dolog.
Letöltöttem a büntetést remélem a BT „minden tagja”
boldog.