2019/20 – 01 Ausztrál GP – BT
Sziasztok!
A srácok tegnap megtartották az első BT ülést. Nem volt feszültségmentes, de reméljük idővel elmúlik a vihar. Nagy a mezőny, a rajtbalesetet leszámítva 1 óvás érkezett, ami egész jónak mondható.
Technikai hibákból és vágásból/szélesítésből viszont volt bőven.
Időmérő vágások:
Q1: Vertetics Szabolcs, Lukáts Miki, Szenczy Dénes (+10 hely büntetés)
Q2: Híves Zoltán, Szabó Laci (+10 hely)
Verseny vágások:
Híves Zoltán 25x vágott vagy szélesített, ez túl van a 33%-on így +5 hely büntetést kap.
Boxvonal: László Robi, +1 hely.
Az SRT klienst Tokos Csabi elfelejtette bekapcsolni. Híves Zoltánnak, Nemes Zsoltnak és Szenczy Dénesnek viszont hibásan működött (nem küldott telemetria adatokat), így mind a 4 pilóta versenyét sajnos törölnünk kellett.
Óvás:
Az esetnél a BT hibásnak találta Strack Tomit, 5 hely büntetést kapott.
Javítás:
Elfelejtettem a Szabó Laci 5 helyes büntetését felírni a rajtbaleset okozásáért.
Az
A BT ülés teljes egészében megnézhető itt:
Javaslom a további büntetések kiosztásánál figyelembe venni a következő észrevételem. Valaki az Időmérőn szabálytalan kört megy a futamon a 15 helyről indul. A verseny folyamán kiesik, majdan a Bt megbünteti a rossz időmérős kör miatt +10 helyezéssel. Ezen büntetést azon a futamon kellene majdan érvényesíteni amelyiket befejezi , ellenkező esetben a büntetés valóság tartalma nem releváns csak leírt szöveg. Mert. Igaz hogy a kiesése miatt úgy sem kapna pontot, de elvett a mögötte indulóktól 1 pozíciót azzal hogy egy hellyel előttük rajtolt, holott szabálytalan IM köre volt.Így az adott versenyző vagy adott esetbe több versenyző sem kap büntetést a vágásért mert „kiesett”,de még is csak azon versenyzők előtt rajtolt akik előtt nem szabadott volna. Ilyen nagy létszámnál, látva a Melbourne-rajt balesetet abszolult nem mindegy ki honnan rajtol,1-2 pozíció is kimenthet bár kit a kavalkádból.És ha még tovább megyek, ha 3-4 fő nem jó helyről rajtol de kiesik sokkal több versenyzőt ( kényszerít ) olyan rajt pozícióra ami nem a valóságnak felel meg. Ezt valós büntetés nélkül ( megúszni ) véleményem szerint kritikán aluli szabály-eljárás.
Hali. Én vagyok a valaki. Egy kis látótér tágítás: Időmérőn nem vágtam, koccoltam a falat, nem éreztem, nem vettem el a gázt. A replay mutatta, úgy volt. +10. A SRT-t bekapcsoltam, szenvedtünk vele másfél órát futam előtt, nem sikerült láttatni magam, tavaly semmi gondom nem volt vele, nem értettem, naívan bíztam, hátha megjavul. Aljas indokból (csak futottam majd 150 kört és gonosz módon szeretek versenyezni- ezért vagyok itt) elindultam, lesz ami lesz, max kizárnak. (így is lett) Ráadásnak még összetört az autó az első körben, első szárny kuka, kimentem javítani. Hogy ne tankolja rá az előre beállított mennyiséget a még szinte tele tankra, levettem a tankolást minimumra. Nyomtam „keményen” igaz körhátrányban, de sebaj. Aztán jött az első tervezett gumicsere, gyorsan lezajlott. Kijöttem a boxból és látom, hogy van 1/2 liter üzemanyagom. (elfelejtettem visszaállítani a tankolási mennyiséget a szárnycsere után) Esélyem sem volt körbeérni, sajnos dobhattam a versenyt. Mint utóbb kiderült kétszer. Boldog voltam és vagyok. De sebaj, A következő admin ülésen követelni fogom a +10 helyes büntimet!
Komolyra fordítva egy éve változtattunk azon az eljárásrenden, hogy továbbvisszük a büntiket. Minden hibát az adott futamon büntetünk, így tiszta lappal lehet kezdeni minden nagydíjat. Ha a rendes F1-ben hátrasorolással járó bünti van, de az adott versenyző aki kapott mondjuk motorcseréért 10 rajthelyet és a 18. helyen kvalifikál, az sem viszi át a le nem töltött helyeket. Ez nálunk is így van(tavaly így futottuk az egész évadot, semmi gond nem volt) és szerintem marad is. Üdv. D
Eddig nem foglalkoztam ezzel a szabállyal és sajnos ez baj, vagy is már múltkor mondtam ts-n hogy nem a jelenlegi futamra kellene +10 helyet adni mert akik kiesnek a futamról azok megússzák a büntetés és ez nem korrekt szerintem azokkal szemben aki végig mennek keményen és megkapjak a büntetést. Második eset , én aláírom hogy szélesre mentem bár mikor vezettem én nem láttam annak onboarból. Persze ez nem kifogás csak aki látta az látja hogy kicsim múlót vagy csak a kamera álláson és persze egy rém lassú körön volt de mind1. Amit akartam hogy igen én is végig nyomtam keményen és utána kapok +10 helyet és mikor nézem az analizist akkor azt látom hogy előttem van olyan pilóta aki 3 körrel volt mögöttem és átlép engem ezáltal. Szerintem ez így nagyon nem jó….. javasolnám inkább +30 secet még az is emberibb mint ez a megoldás.
Amúgy ha nem változtatnátok akkor meg mivel 7. lettem és Hives Z. dq-t így mindenki tolódott előrébb csak én maradtam a számításotokban 7. és így kaptam a +10 helyet ami így +11 lett
Cikkben nincs benne, csak a videóban, de a rajtbalesetért még kaptál +5 helyet, szóval összesen +15, és az enyhült a többiek büntetésével.
A helyezéses büntetést (szemben az időbüntetéssel) én is elítéltem már tavaly is, de többé nem teszem szóvá, ha erre a szezonra is mindenki elfogadta. Mindkettőnek van előnye/hátránya, annyit azért változott idénre, hogy a 75%-ot nem teljesítő versenyzők mögé már nem lehet besorolni azt, aki végigment (tehát egy első körben lelépő pilótát fixen megelőz a célbaérő xd), hiszen pontot attól még kap szemben azzal, aki nem telejsítette a kötelező távot.
Igen, ez az en hibam, sajna elfelejtettem felirni, pedig mondtak a sracok.
Bocs. Tehat osszesen 15 hely buntit kaptal 🙁
A tököm ki van 2,5 órát elcseszek a versenyre,hogy a végén kizárjatok. Abban hitben indultam el ,hogy fut a program, sajnálom ,hogy nem láttátok ,de bazi szívás,hogy a gyakorlások a futam egyben elvitt vagy 6 órát és ez az egész kuka, nekem így nem jó nem ér ennyit innentől nem igazán van kedvem indulni.
Sem idő sem energiám nincs erre,hogy végig nyomom a vesenyt és avégén kizárás. Zárjatok ki az elején és nem kell akkor az egész verseny végig nyomnom.
Az elején nem látjátok???????Mért nem szóltok?????????????????????,
Zsolti!
Nem latjuk az elejen sajnos 🙁 Masnap latjuk az ejszakai report-bol…
Ha szeretned, szivesen megnezem, hogy mi lehet a gond…
Legyszi csorgess meg valamelyik este .