2020/21 – 16 Olasz GP – BT
A mai BT ülésen Seben Olivér, Horváth Ádám Guti Gergő és Zachár Mihály voltak jelen.
Időmérő vágások: Ok
Verseny vágások: Ok
SRT: Sajnos Fórizs Tibinek nem futott az SRT kliense, így törölnünk kell az eredményét 🙁
Gumihasználat: OK
Helpek: Ok
Box: Ok.
Első körös esetek:
Vertetics Szabi és Juhász Ati balesetét versenybalesetnek nyilvánítottuk, bár Ati egy 1 pontos figyelmeztetést kap, de nem volt annyira súlyos a vétsége, hogy hely büntetést érjen.
Óvások:
- Olivér és Kisszölgyémi Tomi esetében Tomit találtuk hibásnak, 2 hely és 1 pont büntetést kap érte.
B autó
Seben Olivér, Csóka Pisti, Raczkó Balázs, Lukáts Miki, Uzsák Zoli és Kisszölgyémi Tomi jogosult a következő futamon B autóval menni.
Eredmények
A verseny hivatalos végeredménye
Megint ra kell jonnom, hogfy erdekesek ezek a BT dontesek… en buntetest kapok ugyan azert, amiert mas nem… nem is az a gond, hogy mas nem kap, hanem az, hogy akkor en miert ….Azt hiszem ezennel reszemrol befejezett a szereplesem az ideji szezont illetoen. Ha a kovetkezo szezonba beferek az egyik ligaba akkor termesztetesen indulok, ha nem akkor nyilvan mas vizekre evezek. thx.
Tamás, van egy konkrét eset amelyikre célzol, hogy nem kapott büntetést ilyenért? Ha igen akkor kérlek írd le, én nem emlékeztem hasonlóra, de kíváncsi vagyok.
Üdv.
Végignéztem a Bt-t a Discordon, de mivel érintett voltam a dologban nem csatlakoztam be a döntés után, mint ahogy sajnos néhányan már be pofátlankodtak. Bár lett volna mondani valóm. Igaz, hogy se szándékosságról se durva szabálytalanságról nem beszélhetünk, de mivel első körös baleset és a verseny végkimenetelét eléggé meghatározó dolog történt úgy gondolom enyhe büntetés született.Én azért kaptam hasonló büntető pontot, mert nem mentem vissza a pályára a brazíl futamon a baleset után amit ha megteszek, kiteszem a Krisztiánt mert jött mögöttem,Ezt a BT még csak meg sem nézte anno, Az volt a lényeg hogy miért mentem egyenesen, ha visszahúzom belém jön a Krisztián még nagyobb büntetés.Az hogy nem volt súlyos a baleset sem írom alá, hisz legalább 5-6 résztvevőnek le kellett lassítani,Tominak Off,és emiatt elment a mezőny. Ha már ilyen szoros a mezőny aminek nyilván örülök, de a legvégéről ilyen szituációból szinte lehetetlen visszakapaszkodni az élmezőnybe akár ha a leggyorsabb pilótát is nézem. Nyilván a ( gyenge szarok ) kategóriájából beszélek, de úgy vélem ha lassabb is vagyok az über király önjelölt ligavezető csávóknál ez a baleset többet vonzott magával mint ahogy megítéltétek és szoktátok az első körös balesetek tekintetében.Még egy dolog, Az autón van középső tükör és hátranézési lehetőség is,nem gondolom hogy nem látta az Attila hogy ott vagyok, én jobbra tartottam az ív felé Attila is, csak Ő olyan mértékben hogy rám ért a kocsija.De mindegy elfogadom, a többség így látta, ja és az Attila épp előttem végzett, ha csak 1 helyet kap már mögöttem van , ill fontos a williams -nek a csapat pont is de nyilván nem volt a Bt-ben részre hajló bíráló. 1 Körös baleset !!!!!
Szia Szabolcs!
Igazából nem kellene, de reagálok, mert valahogy úgy érzem hogy nekem is szól a kritika, és hát nem esik jól. És hát vállaltam a BT-t, ez ezzel is jár. Nem tökéletes (olyan nincs) a dolog, ezzel együtt nem hiszem hogy felületesen és következetlenül osztogatnánk a büntetéseket úgy általánosságban az évad során. Te mégis így állítod be, miközben kizárólag a saját szemszögedből nézed, és a téged ért sérelmekre koncentrálsz pro és kontra. Hát persze, ha így nézem, akkor minden egyes büntetés amit megkaptál, vagy amit ellened nem kapnak meg, az személyedben sért téged. Hidd el erről nincsen szó, részemről biztosan nincs.
Igen, te akkor ott 2 büntetőpontot kaptál az egészért, összességében. Nem te voltál a felelős az ott történtekért elsősorban, ez azt hiszem ki is derült. De azt a szituációt/manővert, és a te magatartásodat végig a szituáció alatt, ezzel a Monzai esettel egy lapon sem lehet emlegetni szerintem, azon kívül hogy első kör. Egyébként igen szigorúbb az első körös ítélet, amennyiben valaki hibás egyértelműen (vagy legalábbis a BT többsége szerint), úgy szoktak is járni a 3-4-5 helyes büntetések egy benézett féktávért mondjuk. Igen baj lett belőle, meg a brazilból is (abból még nagyobb), meg volt még 2-3 komolyabb első körös baleset az elmúlt években, még ennél durvábbak is. A cél hogy kevesebb ilyen legyen, ez mindenkinek az érdeke. 4 emberből 4 így látta ezúttal, persze ettől ez nem objektív igazság, de közelebb van hozzá, mintha csak 1 szempontból gondolom végig.
Arra kérlek hogy próbáld meg azt a kérdést feltenni adott esetnél, hogy te mit csinálhattál volna másképp/jobban/higgadtabban/óvatosabban. Nem konkrét esetre gondolok, úgy általánosságban ha lesz hasonló. Mindig arról van szó hogy más ezt csinálta, vagy nem csinálta, bezzeg, még akkor is hogyha köze nincs hozzá. Alapértelmezetten persze ilyenek vagyunk, de a verseny hevén túl egy kicsit felül lehetne ezen emelkedni szerintem.
Szia Olivér.
Abban hogy nem kellene reagálnod nem értek egyet mert ez antidemokratikus döntést-hozzáállást igazolna, olyan eszed nem eszed nem kapsz mást érzésem lenne,, Igazad van abba hogy ne szubjektíven ítéljük a hibákat.De itt sajnos ez történik, de próbáld meg a büntetett szemszögéből nézni. Azt is írtam hogy elfogadom a döntést, de véleményem lehet. Braziliában mit kellett volna tennem? Azt hiszed nem láttam hogy jobbra két autó a pályán kívül mint azt hogy a Krisztián jön belül majdnem mögöttem?Ha behúzom eltörlöm a Krisztiánt, azt csináltam amit tettem, büntetést kaptam.De ha az ominózus eset az előtte lévő kanyarban nem történik meg akkor semmi nincs, én így kell hogy lássam. Itt Monzában azzal egyetemben hogy elismertem,az első féktávon túlzottan agresszív voltam.Hála istennek nem lett belőle semmi mert akkor Én tuti vagy 3 helyes büntetést kapok minimum.
Amikor az Attila mellé értem, ha elrántom jobbra a kormányt kiteszem magam a pályáról kiforog az autó, jó esetbe csak én esek ki, ha maradok az ideális íven ahogy adott szituációban tettem ez lett a végeredménye.Bár lehet hogy még egy pici jobbra sorolás belefért volna, vagy gázelemelés de ez csak akkor derült volna ki ha megteszem. De miért én engedjem el a gázt ha én pozícióban vagyok? Jó indulattal feltételezhettem hogy az Attila látja hogy ott jövök, volt hely balra is.Nem kezdő pilótáról beszélünk és nem is olyanról aki minden futamon csinál nagyobb bajt, Tudod az az érdekes hogy majdnem minden BT ülésen az az érzése az embernek miközben nézi hogy nem egyforma szemszögből vannak megítélve a hibák kontra büntetések. Az élmenők sokkal jobban védve vannak, aki hátrébb van lassabb meg úgy is mindegy mit kap nincs jelentősége. Nekem ez jön le sajnálom ez az érzésem.És írok rá konkrét esetet is. Ha Kanadában Pl, és ne sértődjön meg kérem, a Lukács Miki teszi be a sikán előtt a Kulcsár Balázs mellé a kocsit tuti megkapja a 2-3 rajthely büntetést.
Szia Szabi!
Az hogy máshogy látod az esetet az oké, engem nem zavar, nyilván máshogy látjuk a dolgokat főleg érintettként. De ne őrüljünk már meg teljesen! Ezt a részrehajlást, meg élmenők nincsenek büntetve vonalat ezt úgy ahogy van szerintem engedd el. Mindenkinek fáj a büntetés. Nekem is fájt a brazíliai eset amikor 2 hely büntetést kaptam olyan emberekkel való csata miatt akikhez semmi közöm a bajnokságban. De belátom, hogy belemehettem volna máshogy is abba a kanyarba.. Mellesleg ott a Williams-es csapattársam is simán megbüntetett, akinek elvileg az lenne az érdeke hogy ne bukjunk pontot. Ezen a BT-n is volt olyan tag akinek pont az lenne az érdeke hogy a Williams pontot bukjon. Mégis teljesen ugyanúgy láttuk az Attila elleni esetedet. Ha neked megnyugvást okoz ez a halál felesleges provokáció, akkor csináld, de szerintem semmi értelme. A magam részéről amúgy én kifejeztten nem szeretek BT-zni. Csak akkor megyek ha látom hogy nem lesznek legalább hárman egy adott esetre. De akkor megpróbálom objektíven nézni a helyzeteket. Most ha 4 ember teljesen ugyanúgy látja az adott esetet akkor azzal nem látom értelmét vitatkozni. Nyilván nem jó érzés ha érintve van az ember, de ez van.
nyilván van, nem is egy, de nem emlékszem mar mely esetek voltak, volt amiben nem is volram érintett, de feltünt, hogy más ugyan azért más bűntetést kapott… most, hogy vegig neztem a BT-t az sem gyenge, hogy az en esetemet leszoltátok, hú de igy, hú de úgy…mennyire csunya ügy….ugyanakkor az elsőkörös balesetet szinte versenybalesetnek tituáltátok. ahol jó pár ember látta a kárát, köztük én is…ha már itt tartunk, Attilának tudnia kellett volna, hogy Szabi közvetlenül mögötte van, mégis behúzta Szabi elé ..pedog mehetett volna a palya pálya bal oldalan, semmit sem vesztett volna…na mindegy..nektek ez az első körös balhé, csal ” figyelmeztető” 1 büntetőpont ért…erdekes megítélés.
bocs a betűtévesztésekért, meg a szó ismétlésért. kicsit a betűk a telefonon 🙂
bocs a betűtévesztésekért, meg a szó ismétlésért. kicsik a betűk a telefonon 🙂
Gergő.
Az esetek 80 % ban a büntetések mértéke nagyban nő a nem az élmezőnyhöz tartozókkal kapcsolatban.Ezt nyugodtan visszanézheti bár ki.Elengedem nyilvan mert nincs más opció,de ha szerinted felesleges provokáció az hogy elmomdom a véleményem,akkor el kell hogy szomorítsak egyes tagot,itt már a véleményed sem lehet elmondani mert provokálod a többieket Akinek nem inge ne vegye magára,,,és nem lesz provokálva.
Hát elolvastam mindent. az első szótól az utolsóig. Tudom srácok hogy most jöttem de ugy látom hogy eljött másnak az ideje. Ha nem haragszik meg senki szeretnék részt venni a btben.
Nem irigylem a mindenkori BT-t, gyűlölöm magamra venni ezt a céltáblát, csak segíteni szerettem volna azokat az adminokat, akik időt-energiát nem spórolva koordinálják és egyben tartják a ligát.
Összességében szerintem el kellene gondolkodni azon, hogy a büntetési tételek talán nem elég jól vannak megfogalmazva a szabályzatban. Abban már nem reménykedek, hogy a helybüntetést egy életre ki lehet verni a fejekből, és a kiherélt verseny helyett max akkor alkalmazni ha pl szabálytalan előzés után nem adta vissza a pozíciót magától.
Ádám ebben tökre igazad van.Én sem irigylem azt aki BT-ni megy mert sokszor ez lesz a vége sajnos.Azt is nagyra értékelem akik ebben mindig részt vesznek.De azt nem fogadom el ha valamiben részemről vélemény ütközést látok,még ha 3 ember állítja az ellenkezőjét is akkor se. Ha brazíliában valaki belenézett volna a tükrömbe, láthatta volna hogy a Krisztiánt kiteszem ha visszajövök úgy a pályára ahogy az el lett mondva a BT-n.Na ezeket nem tudom preferálni.A büntetásek kapcsán meg már kifejtettem azon tényállásom, attól ha Pl most a Tamás megkapta a büntetését, ettől még az Olivér nem kapta vissza a pozíciót.Ha én kiteszek valakit emiatt mindketten a mezőny végére kerülünk,kapok büntetést,de akinek rommá tettem a futamát nem lesz előrébb.Ha ilyen esetből egy szezonban 3-4 alkalom előfordul egy versenyzővel dobhatja az egész bajnokságot persze hogy elmegy a motiváció..
Szabolcs ha megnézted volna a videot akkor lathattad volna, hogy en mindent megtettem, hogy visszaadjam a poziciojat…már egy jó pár kocsi elment mellettem épp amiatt mert vartam őt, de ertelmetlennek láttam tovább várni…
Tomi végig néztem, láttam,azt csak az Olivér tudja meg mondani miért nem ment.Csak példának írtam.Én sem értettem miért nem ment tovább.Láttam hogy visszaakarod adni a pozíciót,,