A tegnapi tesztfutamról
Mit is teszteltünk tegnap és milyen eredménnyel ?
Kamerák:
Megnézte mindenki az Olivér által módosított kamerák pozícióját, mindenkinek tetszett, tök szuperek. Kösz Olivér, ezt a részt akkor pipálhatjuk.
Kocsi:
Minimálisan módosítva lettek a kocsi által használt beállítások a hátsó felfüggesztésnél. Kicsit meg lett emelve a hatulja, lágyítva a rugók és kiszedve a határolók. A kocsi hátulja ezzel stabilabb lett, megcsúszkál ugyan így is, de sokkal jobban kiszámítható, kontrollálható. Más nem lett változtatva, aki még nem tette, az próbálja ki legyen szíves 🙂
Törés, javítás:
Kipróbáltuk, hogy probléma-e az összeakadás. Hát tudtak összeakadni a kocsik egy picit, de messze nem olyan mértékben mint a tavalyi modnál. Néhány mozdulat után újra folytathattuk az utunkat.
A törés javításának idejével nem volt gond, bár este a teszt után még finomhangoltunk rajta így méggyorsabb lehet a javítás.
Az viszont, hogy mennyire javul meg a kocsi, az hagy némi kívánnivalót maga után. A cél az volt, hogy nagyon gyorsan, teljesen megjavuljanak az autók, hogy ugyanúgy lehessen használni őket mint a törés előtt. Hát az eredmény felemás, elvileg mindent kijavítanak, de az autó végsebessége elmarad a korábbinál, itt SPA-ban RACE módban DRS nélkül ~10km/h -val lett lassabb az egyenesben.
Meg kell beszélnünk, hogy ez rendben van-e, hagyjuk-e így, vagy keressük tovább a megoldást (kommentben leírhatjátok a véleményeteket).
Súlybüntetések:
Futottunk 4 etapot, 4 x 10 kört. Először alap kocsival, aztán 20kg, 30kg súllyal, majd megint alap kocsival. A kocsi vezethetőségével nem volt gond még akkor sem, amikor 130l + 30kg súly volt rajta. Tehát nem jött elő olyan hatás, ami alapjaiban rontaná el a kocsit. Ez pipa.
A 20 kg-nál az emberek azt vallották, h kb 4-6 tizedet lassultak nagy átlagban. 30kg-nál néhány pilótának voltak gondjai az autó kezelhetőségével, de ez olyan dolog, hogy meg kell szokni a kocsit. További 2-4 tizedet lassultunk, pilótától függően.
A végén én mentem egy erős etapot (amit én ki tudtam facsarni a kocsiból) 30 kg-mal és egyet 0 kg-mal. Gyakorlatilag látható volt, hogy a stintek szinte minden körében gyorsultam (sárga guimival), a különbség szinte mindenhol 1.0 – 1.1 sec volt.
Ez azt jelenti az én esetemben, hogyha 30kg-ot kapnék, akkor körönként 1 másodperccel lennék lassítva, ami az egész versenytávon kb 33-35 sec hátrányt jelentene. Figyelembe kell venni, hogy ez egy hosszú pálya, tele gyors kanyarokkal. Más pályákon, pl Monza, Monaco, nem fog ennyit jelenteni a súly.
Megnéztük MoTec-kel, hogy a súlyok hogyan változtatják a gumikopást és az üzemanyag fogyasztást. Esetemben nem volt semelyik esetben jelentős eltérés, sőt, a gumik esetében jobban fogytak a gumijaim amikor könnyebb volt az autó (ott ugye 1 seccel gyorsabban is mentem).
Ez volt tehát tegnap. Kérünk mindenkit, hogy aki részt szeretne venni a tesztelésben / fejlesztésben az jöjjön, mert ezekben a napokban dől el, hogy milyen autóval fogjuk futni a szezont, így ha most kimaradsz, akkor nem lesz lehetőséged elmondani a véleményed és nem tudsz beleszólni a fejlesztésbe.
Üdv:
Mitya
Sziasztok!
Köszi Mitya az összegzést a tesztfutamról.
Az autó törést teszttel kapcsolatosan még további tesztet javasolnék más pályákon is.
A kocsi nekem nagyon tetszett. Nem lett igazán könnyebb vezetni, de kontrollálhatóbbnak érzem.
A töréshez, a -10km/h-hoz azért nagyon-nagyon brutálisan le kellett zúzni, szóval azt véletlenül szerintem nehéz elszenvedni nem vétkes félként. Ha lehet ne bolygassuk, mert esetleg belefuthatunk valamibe, ami galibát okoz.
A súlyteszt első közelítésnek jó volt, de ebből kell még olyan pályán amin előtte mentünk eleget, úgy hogy közben nem lett változtatva a kocsi, hogy stabilabb legyen a referencia, és önmagunktól ne nagyon gyorsuljunk teszt közben. Azt javaslom, ha már megvan a fix autó, akkor azt hagyjuk egy pályán legalább 1 hétig, tehát most ezt a másik Spa-t mondjuk jövő vasárnapig az esti tesztfutamig, és akkor abba belefér 3 hasonló súlyteszt. Azután már lehet szerintem ítéletet mondani a kérdésben.