Egy kis szabályfinomítás
Sziasztok!
Immáron 2. szezonunkban használjuk a jósági tényezőt, amellyel megpróbáljuk a pilóták valós sebességét számszerűsíteni. Néhány apró változtatáson már kersztül ment, szerintem a változtatásokkal eddig mindig jó irányba haladtunk vele.
Most is szeretnénk még egy kis lépést a tökéletesség felé haladni (sosem lesz az 🙂 ), tehát a következő változást fogadta el a vezetőség többsége:
A következő futamtól, ha valaki nem futja le a verseny 80%-át, annak az adott futamra NEM számolunk jósági tényezőt. Az eddigiekben ha valaki elindult a futamon, ment néhány kört, akkor az a futam már 0-ás jósági tényezővel szerepelt. A Maláj futam eredményei már az új rendszerrel lesznek feldolgozva.
Hogy mit változtat ez a gyakorlatban ? Megpróbálom összefoglalni:
- Egy esetleges nullázás sokkal jobban fog „fájni”, ugyanis nem kerül majd be egy nullás érték az adott versenyhez, ami lecsökkenthetné az átlagot.
- Ha szezon közben érkezik egy pilóta, aki 20kg-mal kezd és elrontja az első versenyét, akkor továbbra is megmarad a 20kg-ja, hisz nem tudtunk meg semmit a valós tempójáról.
- Viszont sokkal pontosabban értéket fog mutatni egy adott pilótáról, hisz a hibái nem torzítják el a velós tempóját, ami korrektebb súlyózást eredményez.
Ha jól megnézitek, akkor a DNF-ek már megjelentek a táblázatban (https://bit.ly/36XEKoU). A Maláj futam értékelése már így zajlik majd.
Megjelenik továbbá az „Inaktív státusz” is. Azt az esetet hivatott kezelni, amikor jön egy gyors versenyző és fut egy futamot nálunk, majd eltűnik. Ekkor felkerül ugyan a táblázat elejére, de ha nem jön tovább velünk, akkor 3 folyamatos hiányzás után a táblázat aljára kerül és nem lesz beleszámolva a 15 versenyzőbe aki büntetősúlyt visz magával.
Mitya
Ez egy nagyon jó változtatás!